Nintendo Account Recovery Process
På denne side kan du finde oplysninger om, hvad du kan gøre, hvis du har oplevet en af følgende situationer:
- Du har modtaget en e-mail med følgende meddelelse: “A new device has been used to sign in to your Nintendo Account”. E-mailen kan indeholde oplysninger om en ukendt enhed eller geografisk placering.
- Du har modtaget en uventet e-mail med "[Nintendo Account] Email address verification".
- Din Nintendo-konto er blevet kompromitteret eller en uautoriseret bruger har fået adgang.
Hvad skal du gøre?
- Du skal ændre dit password til din Nintendo Account.
- Skift det password der er tilknyttet til din Nintendo Account.
- Hvis du ikke kan huske dit password til din Nintendo Account eller login-oplysninger, skal du nulstille din adgangskode/password.
- Hvis din Nintendo Account er tilknyttet et Nintendo Network ID, kan du ændre dit NNID-password på en Wii U eller Nintendo 3DS- system.
- Hvis du har mistanke om, at et tilknyttet NNID er blevet kompromitteret, kan du også også fjerne forbindelsen mellem det og din Nintendo Account for at forhindre yderligere adgang.
- Log ud af alle enheder, der er knyttet til din Nintendo Account.
- Log ind på din Nintendo Account på Nintendo Account-webstedet, vælg "Sign-In and Security Settings" på din kontoprofil, og vælg "View" ved siden af din login-historik. Vælg "Sign out on all other devices".
- Dette vil fjerne forbindelsen mellem din Nintendo Account og alle enheder, hvor den tidligere har været logget på. Du skal logge ind igen på hver enhed med den nye adgangskode for at tilknytte din Nintendo Account igen.
- Opret 2-trinsbekræftelse til din Nintendo Account.
- 2-trinsbekræftelse tilføjer et ekstra sikkerhedslag, der kan hjælpe med at forhindre uautoriseret adgang til kontoen.
- Opret et Sign-In ID til din Nintendo Account, som kun du kender, og skift din foretrukne sign-in-metode til Nintendo Account til "Sign-In ID only".
- Dette kan være med til at forhindre andre i at bruge din e-mailadresse til at forsøge at logge ind på din konto uden din tilladelse.
- Slet alle gemte kreditkort- or Paypal-kontooplysninger fra din Nintendo Account.
- Hvis din Nintendo Account er tilknyttet Facebook, Google, Apple, eller Twitter, anbefales det, at du ændrer adgangskoden til disse konti.
- Det er muligt, at en af disse konti er blevet kompromitteret, hvilket har givet adgang til din Nintendo Account.
- Besøg den pågældende virksomheds websted, og brug deres hjælpeområde for at få vejledning i, hvordan du opdaterer din adgangskode.
- Hvis du har mistanke om, at en tilknyttet Facebook-, Twitter-, Apple-, eller Google-konto er blevet kompromitteret, kan du også fjerne forbindelsen mellem den og din Nintendo Account for at forhindre yderligere adgang.
- Hvis din Nintendo Account er tilknyttet et Nintendo Network ID, og du har mistanke om, at Nintendo Network ID er blevet kompromitteret, anbefales det, at du ændrer kodeordet.
- Du kan ændre dit Nintendo Network ID-password på en Wii U eller Nintendo 3DS.
- Hvis du ikke kan ændre adgangskoden til Nintendo Network ID-password, kan du fjerne forbindelsen mellem den og din Nintendo Account.