nintendo logo

Hvad er Nintendo eShop?

Nintendo eShop er en onlineforretning, hvor du blandt andet kan downloade demoversioner af spil, se de sidste nye trailers og finde informationer om forskellige titler.

Fra hvilke konsoller kan jeg besøge Nintendo eShop?

Nintendo Switch, Wii U og alle konsollerne i Nintendo 3DS-familien. I de respektive konsollers manualer er der præcise instruktioner for, hvordan du kan besøge og handle i Nintendo eShop.

Hvordan ved jeg, om et spil er godt eller dårligt?

For det meste er der mindst én film i Nintendo eShop, hvor spillet vises. Derudover kan alle, som har spillet et spil i mindst en time, rate det. Ved hvert spil vises det, hvor mange spillere, der har ratet spillet og hvad gennemsnittet er. På den måde får du en god fornemmelse af et spils kvalitet. I sidste ende tæller selvfølgelig, hvad lige præcis du kan lide eller ikke kan lide, men mange spil tilbyder også gratis demoversioner*, som du kan downloade og prøvespille.

*En demoversion er en lille udvalgt del af et spil, som du kan prøve uden at betale for det for bedre at kunne danne dig et billede af, hvad spillet går ud på.

Kan jeg selv rate spil?

Ja, naturligvis! Det eneste der kræves er, at du har spillet et spil i mindst en time.

Hvordan køber jeg noget i Nintendo eShop?

Du skal fylde på din Nintendo eShop-saldo med enten et kreditkort (VISA eller MasterCard, husk at dette skal gøres af en voksen) eller ved at bruge en aktiveringskode fra et Nintendo eShop-kort, som kan købes i forskellige spil- og servicebutikker samt visse supermarkeder..

Én af disse to muligheder skal anvendes for at handle i Nintendo eShop.

Gemmes mine kreditkortinformationer?

Du kan vælge om dine informationer skal gemmes eller ej. For nemheds skyld kan du gemme dine kortinformationer, så du ikke skal indtaste alle cifre hver gang, du vil købe noget. Du vil dog altid skulle indtaste kreditkortets CSV-kode.

Jeg har en downloadkode, hvordan bruger jeg den?

  1. Start ”Nintendo eShop”
  2. Klik på feltet ”Enter Download Code”
  3. Anvend den trykfølsomme skærm til at indtaste din downloadkode og klik ”OK”

Hvor meget hukommelse på konsollen kræves der for at downloade forskellige spil?

Det varierer meget fra spil til spil og fra konsol til konsol. Spil til Wii U er for eksempel oftest større end spil til Nintendo 3DS. Visse spil fylder kun nogle få MB, mens andre kræver mange GB. Du skal have nok plads på systemhukommelsen for at downloade et spil. Hvis du ikke har nok plads, er du nødt til at slette software, som du ikke anvender så ofte* eller gemme dit software på et ekstra SD-kort med nok plads.

*Du kan altid downloade spil du én gang har købt igen og igen uden at det koster noget. Dette gælder så længe du har din Nintendo eShop-konto – hvis du sletter din konto, er dine downloadede spil væk for altid.

Fejlsøgning

Når jeg vil se trailere, står filmen bare og lader eller afspilles lidt ad gangen inden den lader igen?

Det kan ske, at der fx er meget trafik i Nintendo eShop eller at din internetforbindelse er langsom. På Wii U kan du gå ind under ”Menu” og derefter ”Settings/Other” og ændre videokvaliteten, ”Video Quality”. Når du vælger lav kvalitet, ”Low”, vil filmene lettere kunne afspilles.

Hvad gør jeg for at aktivere et spil fra et kodekort?

Start med at gå ind på denne side og skab en konto: https://my.nintendo.com/. Husk, at børn kan behøve en tilladelse fra forælder eller værge til at købe eller downloade spil. Derfor bør en voksen i familien også skabe en konto.  Log ind på kontoen på din konsol og vælg Redeem Code i Nintendo eShop.

Jag forsøgte at købe et spil i Nintendo eShop, købet blev afbrudt, men pengene blev trukket alligevel?

Hvis et køb i Nintendo eShop afbrydes sent i forløbet og du ikke kan downloade det, du forsøgte at købe, så er pengene med stor sandsynlighed ikke trukket fra din konto. Din bank registrerer et påbegyndt køb, reserverer det aktuelle beløb og afventer, at købet fuldføres. Når der er gået et par dage, uden at Nintendo har trukket beløbet, slipper banken reservationen og pengene ses igen på din konto. Så vent venligst et par dage og kontakt service@bergsala.dk, hvis pengene ikke er returneret da. Du kan også kontakte din bank for at få bekræftet dette. 

Jeg vil ophæve et køb på Nintendo eShop, jeg er ikke tilfreds med spillet. Hvordan gør jeg det?

Når du gennemfører et køb i Nintendo eShop, skal du godkende dette vilkår, inden købet gennemføres:
”I consent that Nintendo begins with the performance of its obligations before the cancellation period ends. I acknowledge that I therefore lose my right to cancel”
Dette betyder, at fortrydelsesretten ikke gælder. Vi kan imidlertid hjælpe dig, hvis du anser produktet for defekt, men da behøver vi en detaljeret beskrivelse af fejlen. Mail os på service@bergsala.dk, brug altid den samme e-mailadresse, som din Nintendo Account er tilknyttet til og vedhæft gerne kvitteringen på købet.

Kan jeg flytte et spil, jeg har købt digitalt, fra en Nintendo Account til en anden?

Nej.

Kan jeg sælge eller overlade min Nintendo Account til andre, hvis jeg fx sælger min konsol?

Nej.

Jeg får en fejlkode, når jeg forsøger at starte et digitalt spil på konsollen. Der står noget om, at kontoen ikke længere er aktiv, hvad betyder det?

For at kunne spille et downloadet spil må kontoen, som købte/downloadede spillet være logget på og aktiv på konsollen. Du kan kontrollere, at kontoen er aktiv ved at gå ind på din profil på Nintendo eShop.

Jeg har købt et Nintendo eShop-kort med penge/spil, men koden fungerer ikke?

Kontrollér, at kodekortet er gyldigt i den region, som din Nintendo Account er indstillet til, du kan fx ikke indsætte euro på en konto med danske kroner som valuta. Du kan sende os et foto af koden samt fejlkoden, som du får frem i Nintendo eShop, så undersøger vi, hvad problemet kan være.