• PRODUKTINFORMATION
  • Genre:
  • Racing
  • Multiplayer
  • Børnevenligt
  • PEGI:
  • 3plus
  • Konsol:
  • Wii
  • Kompatible kontroller:
  • Wii Remote + Classic Controller GameCube Controller
  • Antal spillere offline:
  • 1-2
  • Udgiver:
  • Nintendo
  • Release-dato:
  • 2 april 2010
  • Sprog:
  • Engelsk
  • Nintendo Points:
  • 800
  • Øvrig information:
  • Virtual Console

Super Mario Kart

Det allerførste Mario Kart-spil er en af de største klassikere, der findes, og derudover det eneste Mario-spil, der er rigtig sjovt at spille alene! Download det nu og oplev en tidløs klassiker, som aldrig bliver forældet!

Starten på noget stort

Super Mario Kart er det allerførste Mario Kart-spil og blev lanceret til SNES for længe, længe siden, i en tid hvor simuleret 3-D var noget af det heftigste der fandtes. Inden dette spil havde Nintendo lanceret F-Zero til samme maskine, men der kunne man kun spille en ad gangen. Til forskel fra det spil er skærmen i Super Mario Kart altid delt i to, selv når du spiller alene. På den øverste del ser du selve løbet og på den nederste et tydeligt kort, som viser alle deltagernes positioner. Farten er noget lavere end i F-Zero, men fartfornemmelsen slår alle andre Mario Kart-spil med længder!

Overhovedet ikke som Mario Kart Wii

Hvis du er vokset op med de Mario Kart-spil, som er blevet lanceret i nyere tid, kommer Super Mario Kart nok som lidt af et chok. Her spiller våbnene slet ikke samme rolle for udgangen af løbet og der er til og med kun et begrænset antal af dem! I stedet for spørgsmålstegn-blokkene, er det i Super Mario Kart gule plader du kører over for at få et våben. Når en plade er blevet "kørt over", bliver den rød og giver ikke flere våben. Dette åbner op for et taktisk spil, hvor det gælder om at køre over flest tilgængelige plader først, for at gøre det sværere for modstanderne. Desuden er der for det meste kun en gang plader per runde, og ikke lidt overalt som i de nutidige Mario Kart-spil. Kort sagt har køreevnerne meget større betydning i Super Mario Kart.

Udover at der er meget færre våben, så har genstandene meget større effekt i Super Mario Kart. De røde koopa-skjolde sætter fx modstanderen ud af spillet i meget længere tid, end de gør i Mario Kart Wii. Det MÆRKES når du bliver ramt i Super Mario Kart, og et skjold kan afgøre hele løbet.

Spilstil

Da der ikke er nogen bakker og skråninger på banerne i Super Mario Kart, er alle vejene helt flade. Det lyder måske kedeligt, men Ghost Valley, Donut Plains og de andre baner er ekstremt kurvede og smalle, hvilket sætter dine køreevner ordentligt på prøve. Du har slet ikke samme plads og mulighed for at rette ind efter småfejl, som du har i Mario Kart Wii. Derudover er banerne kortere og tempoet højere!

En anden vigtig detalje er de hop som udføres med L- og R-knapperne (hvis du spiller med Classic Controller eller Classic Controller Pro), og som er livsvigtige for at klare kurverne rigtigt. Vil du være rigtig god til Super Mario Kart, skal du lære at beherske disse små hop ordentligt!

Fortsæt til Battle Mode

Fortsæt til Figurer

Fortsæt til Genstande

Del |

  • BILLEDER